Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

MENY med stor satsning - skal ændre hele kundeoplevelsen

Forbrug

16/02/2023 12:58

J. Bøgen

Der bliver oprustet i kampen om kunderne gunst.

Danmark er én af de mest kaffedrikkende nationer i verden, og danskernes interesse for den gode kop kaffe er steget markant det seneste årti.

Dog er måden, kaffen sælges på, ikke fulgt med tiden.

Det vil MENY nu gøre op med ved at skabe nye kaffeafdelinger, der matcher kundernes efterspørgsel på viden og inspiration. Initiativet hedder 'En Verden af Kaffe' og søsættes i første omgang i fem butikker i Bogense, Fredericia, Nærum, Borups Alle og Støvring.

Det skriver Dagrofa i en pressemeddelelse.

Initiativet sættes i søen med et strategisk samarbejde med Lavazza Danmark, der selv oplever en ændret tilgang til kaffekategorien og deler missionen om at tilbyde nye kaffeoplevelser til danskerne og at udvikle kaffeafdelingen, så kunderne kan få samme oplevelse med kaffe, som de fx får, når de udvælger vin eller øl i MENY.

Et spørgsmål om kulturændring

Ifølge MENYs kommercielle direktør Jesper Bjerring, er det en del af MENY’s målsætning om at påvirke danskernes mad- og drikkekultur:

"Den gennemsnitlige kaffedrikker drikker fire kopper kaffe om dagen, og de fire kopper skal naturligvis være gode – om du er på highend kaffebar eller i det lokale supermarked. Vi ser det som vores ansvar at sikre, at danskere har mulighed for at købe god kvalitetskaffe lokalt. Vi ser ind i individuelle aftaler med lokale kafferisterier og opfordre vores butikker i hele landet til at gøre det samme," lyder det fra Jesper Bjerring.

'En Verden af Kaffe' byder på et opdateret hyldesortiment, hvor kunderne let kan navigere efter forskellige typer, smage og nuancer af kaffe.

"Som noget nyt i MENY, tilbyder vi senere på året også vores helt egen kaffeserie med kaffe, som løbende bliver udskiftet med årstiderne for at inspirere kunderne til de mange smage, kaffe inviterer til. Kunderne vil ligeledes møde kaffeuddannede MADarbejdere, som kan guide dem gennem de forskellige kaffetyper, brands og smage – så de kommer hjem med den helt rigtige kaffe," lyder det fra Dagrofas kategorigruppechef for bl.a. kaffe, Morten Skov.

'En Verden af Kaffe' byder desuden på muligheden for at lave aftaler med lokale kaffeleverandører, så det bliver et lokalt udvalg tilpasset de forskellige butikker.

Større krav til kundeoplevelsen

Med en travl hverdag og en teknologi, der buldrer afsted, er konceptet også en måde at imødekomme forbrugerne, mener kommerciel direktør Jesper Bjerring:

"Det er ikke længere nok at gå ned at tage en mælk i køleskabet. Vi forventer en oplevelse og at blive inspireret, når vi handler. Her kan MENY og vores dygtige MADarbejdere gøre en forskel," siger Jesper Bjerring.

På MENY.dk vil det være muligt at finde endnu mere inspiration, i et nyt online kaffeunivers, til f.eks. at bruge kaffegrums i forbindelse med madlavning eller at lave lækre drinks, som indeholder kaffe.

Det vil ligeledes være muligt at lære mere om de forskellige typer af kaffe eller dykke ned i kaffens historie.

Fakta: En Verden af Kaffe

  • Medarbejdere med efteruddannelse i kaffe, så de kan guide kunderne til det bedste  kaffevalg

  • Unik risteprofil, der skifter med årstiderne og kun kan købes i MENY.

  • Større kaffeudvalg med bedre hyldenavigation opdelt efter kaffe typer og med fokus på    smag og inspiration.

  • Initiativet starter i fem byer: Bogense, Fredericia, Nærum, Borups Alle og Støvring.

  • Kildeinfo: Kaffeinfo.dk

Mest Læste

Annonce