Forside Generelle nyheder Kay har modtaget uønskede pakker i massevis i over et...

Kay har modtaget uønskede pakker i massevis i over et år: De stammer alle fra samme producent

Pakke package
Youtube

Hun modtog pakkerne i massevis.

Lige nu læser andre

Kay fra San Jose i Californien troede først, det var en enkelt fejl, da en uventet pakke dukkede op foran hendes dør.

En uheldig forbytning, tænkte hun. For hun havde ikke bedt om det, og hun havde heller ikke bestilt noget.

Ugen efter stod der fem nye kasser. Måneden efter var hendes indkørsel fyldt.

Over et år senere kæmper hun stadig med at finde sin postkasse bag bunker af uønskede forsendelser.

Læs også

Det fortæller hun til ABC News ifølge hollandske AD.

Det bizarre pakkemareridt begyndte, da en kinesisk sælger af billige overtræk til bilsæder trak hendes adresse ind i sit logistikkaos.

Firmaet, der sælger sædebetræk i kunstlæder via Amazon, valgte Kay som returadresse – uden hendes viden og uden hendes samtykke.

En ufrivillig distributionscentral

Forklaringen på det bizarre scenarie ligger i et smuthul i Amazons returpolitik.

Internationale sælgere er forpligtet til at oplyse et amerikansk returadresse, hvis de vil operere på platformen.

En kinesisk virksomhed havde valgt Kay’s hjem som retursted, tilsyneladende helt tilfældigt.

Når utilfredse kunder returnerede de fejlproducerede varer, blev de ikke sendt tilbage til Kina. De landede i stedet foran Kay’s garage.

Gentagne henvendelser uden effekt

Kay kontaktede Amazon adskillige gange. Hun blev lovet handling – og et gavekort. Alligevel fortsatte pakkestrømmen. På et tidspunkt foreslog en medarbejder efter sigende, at hun kunne donere varerne eller sende dem videre selv.

Amazon nægter at have lagt ansvaret over på hende, men sagen fik først reel opmærksomhed, da forbrugerprogrammet ‘7 On Your Side’ tog affære. Kort efter dukkede en varevogn op for at hente bunkerne af sædebetræk.

Et punktum for pakkestrømmen

Amazon har siden slettet produkterne fra deres platform og lovet, at Kay aldrig igen vil fungere som utilsigtet mellemstation.

Ifølge en talsmand arbejder selskabet nu på at lukke hullet i deres returpolitik, så lignende episoder kan undgås.

Kay kan nu, for første gang i månedsvis, se sin indkørsel igen.

Læs også

Ads by MGDK