Det bliver billigere at være kunde hos Lidl.
Lige nu læser andre
Fra torsdag d. 9. oktober kan danskerne mærke det i pengepungen, når de lægger vejen forbi Lidl.
Dagligvarekæden sænker nemlig priserne på over 100 hverdagsvarer – og her er der ikke bare tale om en kort tilbudsperiode.
De nye priser bliver nemlig faste i ‘mange måneder’.
”Vi vil gøre hverdagen billigere for danskerne. Uanset om det er din morgenmad, din frokost eller din aftensmad, så skal du kunne købe de mest gængse varer billigst i Lidl,” siger, Peer Sandtner, der er indkøbsdirektør i Lidl Danmark, og fortsætter:
“Derfor sænker vi nu prisen på over 100 varer, som er blandt dem, danskerne oftest lægger i indkøbskurven. Prisnedsættelserne gælder på alt fra ost og kyllingebryst til æg og pasta. Vi har en strategi, som betyder, at vi vil være de billigste. Det skal kunne betale sig at handle i Lidl – og det sætter den her prisnedsættelse en tyk streg under.”
Vil sikre god kvalitet til lave priser
Læs også
Lidl er netop kåret som den kæde, der giver mest værdi for pengene i årets BrancheIndex – samtidig med, at kæden får en topplacering på frugt og grønt.
Anerkendelsen understøtter dagligvarekædens ambition som dansk discountkæde ved om at kombinere lave priser med ambitionen om at gøre sunde valg nemmere og mere tilgængelige for alle danskere.
”Mange forbrugere er pressede af de stigende leveomkostninger. Vores opgave er at gøre hverdagen nemmere og billigere, og det tager vi aktivt ansvar for. Vi vil gerne have førertrøjen på, når det gælder pris, hvilket årets BrancheIndex og ikke mindst vores prisnedsættelser også vidner om,” siger Peer Sandtner.
Helt konkret sættes 400 gram oksekød med 8-12 procent fedt ned fra 49.95 til 47,95, ligesom letsaltet smør fra Milbona kommer til at koste 25,95 i stedet for 27.43.
Det er ikke første gang, at Lidl tager initiativ for at sikre danskerne lave priser.
Læs også
Senest har dagligvarekæden arbejdet målrettet for en differentieret moms på frugt og grønt, der skal imødegå de høje prisstigninger, som har ramt danskerne de seneste år.
Derudover har Lidl lanceret private label-brandet Madværket, som samler over hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét brand.
Dermed får kunderne nemmere adgang til gode, lokale varer til en lav pris.