Jobcenter Haderslev har spurgt over 200 lokale virksomheder om deres brug af Jobcenterets tilbud. På den baggrund har Jobcentret skræddersyet en række nye servicepakker i et nyt koncept, der både styrker båndene til virksomhederne og beskæftigelsesindsatsen.
Formand for Beskæftigelses- og Integrationsudvalget Jesper Andreasen glæder sig til at give den nye servicestrategi luft under vingerne:
-Vi har i dag et rigtig godt samarbejde med mange lokale og regionale
virksomheder, som både jobcentret og den enkelte virksomhed får gode resultater ud af. Nu udvider vi servicepaletten og intensiverer kontakten, så vi kan imødekomme endnu flere behov og skabe et tættere bånd til virksomhederne, siger Formand for Beskæftigelses- og Integrationsudvalget Jesper Andreasen.
-Med vores nye servicepakker kan virksomheden få adgang til en række værdifulde ekstraydelser, som både kan lette og effektivisere en stor del af virksomhedens personale- og HR-opgaver. Og så er det tilmed gratis og meget fleksibelt, fordi man selv vælger, hvor omfattende samarbejdet skal være, siger Jesper Andreasen.
-Vi håber naturligvis, at mange virksomheder får øjnene op for de
gevinster, der ligger i at bruge vores jobcenter som samarbejdspartner på personale- og HR-området, siger Jesper Andreasen.
Som en ekstra hjælp til virksomhederne indfører Jobcentret en 24 timers servicegaranti, der er virksomhedernes indgang til de mange tilbud.
Er man det mindste i tvivl om Jobcentrets tilbud til virksomheden, kan man nu ringe på et bestemt telefonnummer. Så garanterer Jobcenteret et svar inden for 24 timer og et konkret bud på, hvordan man kan hjælpe inden for 72 timer.
De nye servicepakker omhandler:
- Rekruttering til ordinære job
- Alternative ansættelser som praktik, løntilskud, fleksjob mv.
- Opkvalificering og efteruddannelse
- Sygefravær, forebyggelse og fastholdelse
Man kan læse meget mere om Jobcenter Haderslevs nye servicestrategi på haderslev.dk