Ricky Magnussen bag Privatraadgiver.com anklages for fup

Privat socialrådgiver snyder syge og udsatte

Mindst 60 og måske mange flere socialt udsatte og syge borgere troede den private socialrådgiver, Ricky Magnussen, ville hjælpe dem. I stedet gik der måneder med løbende betalinger til rådgiveren, der lod borgernes sager ligge urørt. Tidligere ansatte, borgere og private rådgivere står frem med alvorlige anklager mod socialrådgiveren, der har etableret sig som udsatte danskeres talsmand i medierne.

“Det vil være direkte skadeligt, at lægge sin sag hos Privatrådgiver.com og Ricky Magnussen.” 
 
Så klart udtrykker flere rådgivere og tidligere medarbejdere sig om en af landets mest profilerede og omtalte private socialrådgivere. I løbet af sine snart to år som privat nyuddannet socialrådgiver har Ricky Magnussen og hans virksomhed Privatraadgiver.com haft flere hundrede sager fra udsatte borgere, men tilsyneladende har kun et fåtal af dem reelt fået hans hjælp. 

Ricky Magnussens svar på anklagerne

Læs artiklen

Ricky Magnusen: Jeg var en dårlig leder

“Den her opførsel er nødt til at blive kendt, så folk ved, hvad der foregår på det her marked for private rådgivere. Det er fuldstændig ureguleret,” fortæller Anders Esager Andersen, der er socialrådgiver i Ribe. Han fortæller, at han sammen med nogle kolleger har overtaget 28 sager fra borgere, der brugte Ricky Magnussen som partsrepræsentant uden at få noget for pengene.

DenOffentlige.dk har talt med flere rådgivere fra hele landet, som nu er i gang med at rydde op efter Ricky Magnussens raid på kunder i netværk for syge, udsatte og mennesker, der er kommet i klemme i den seneste reform om førtidspension og fleksjob. Alle er chokerede over Ricky Magnussens behandling af det, han selv har kaldt “sine borgere”, og alle fortæller den samme historie om mennesker, der har mistet tilliden til, at de kan få socialrådgiverhjælp mod betaling. Det gryende dobbelte socialsystem står nu med et alvorligt tillidsproblem allerede inden det er formet, og tusindvis af borgere står magtesløse tilbage.
 

Velfærdsstat eller velfærdssamfund - hvor er velfærdsmodellen

Vi har sat velfærd til debat i en tid, hvor kampen mellem velfærdsstat og velfærdssamfund er blevet afgørende for velfærdsmodellens fremtid.

Følg artikler og indlæg på temasiden her

”Det er udsatte mennesker vi taler om her. Det er ofte mennesker, der har været syge i meget lang tid, og som har kæmpet med systemet i mange år. Når de med deres meget begrænsede økonomiske midler går til en professionel, gør de det som deres sidste håb, og i tillid til endelig at blive taget hånd om. Ricky Magnussen har i mange af de sager, jeg har overtaget ikke foretaget sig andet end at opkræve startgebyr og månedlige betalinger. Det er fuldstændig uanstændigt,” fortæller Mette Heap, jurist med speciale i socialret. Hun har personligt fået 20 sager og afvist en håndfuld borgere, der har forladt Privatraadgiver.com de seneste par måneder. Flere af dem hjælper hun gratis, fordi de har betalt tusindvis af ofte lånte kroner til Privatraadgiver.com, og ingen penge har.  

 
Socialrådgiver på en mission
Ricky Magnussens projekt begyndte som en mission for at hjælpe de tusindvis af danskere, der har social- eller arbejdsmarkedssager liggende i landets kommuner. En mission, som den nyuddannede socialrådgiver i foråret 2012 satte sig i spidsen for med skarp retorik og slagkraftig markedsføring. 
 
Således skriver Privatraadgiver.com på sin Facebook i juli 2012: 
 
“Så er der vidst slået ny rekord! I mandags bliver jeg involveret i en hastesag i en kommune på Sjælland hvor der mildest talt foregår meget tvivlsom sagsbehandling i den her sag. Jeg sender en mail til sagsbehandleren på 3 linier med MEGET undrende spørgsmå; Det afføder en telefonisk undskyldning til borgeren, og nærmest ud af det blå (det var min plan, men ikke allerede nu) bliver min bvorger ringet op i dag... og WUPTI! Nu er hun bevilliget fleksjob... (I mandags ville de lukke sygedagpengene)”.
 
I sin nytårsopdatering ved årsskiftet 2012-13 skriver Privatraadgiver.com følgende: 
 
“Vi ser os selv som en slags vogtere af retssikkerheden, for det er helt i orden at lukke en sag... Man skal bare overholde loven når man gør det.
……
Fremadrettet bliver det nok ikke mindre kaotisk ude i kommunerne. Mest fordi vi kan se at de rent faktisk ikke ved hvordan de skal gribe sagerne an i forhold til den nye lovgivning. 
Vi herinde forsøger at være et ½ skridt foran kommunerne, og derfor arbejder vi hele tiden på at være "oppe på beatet" i forhold til lovgivningen og hvordan praksis skal være. 
En af de måder vi gør det på, er ved at klage tilbundsgående i langt de fleste sager, for kun herved kan vi få "systemet" til at se at der er gennemgående fejl ude i kommunerne.”

Smart markedsføring

Gertrud Christensen var tilknyttet Privatraadgiver.com som virksomhedskonsulent i 2012, hvor hun rådgav Ricky Magnussen om bl.a. markedsføring, organisationsstruktur, personalepolitik, administration og grundlæggende lovgivning. Hun var chokeret over det, hun oplevede.
 
“Det er meget tydeligt, at han benytter sig af uetisk og utilbørlig markedsføring. Særligt hans Facebookside. Han markedsfører sig simpelthen på frygt og paranoia hos en i forvejen virkelig sårbar gruppe af mennesker der ikke har nogen som helst mulighed for at tjekke op på noget af det han siger. Der er ingen, ud over Ricky, der ved, hvor mange sager de vinder, hvor mange de taber og hvor mange af de tabte sager, der er tabt pga. fejl af ham selv eller hans ansatte,” fortæller Gertrud Christensen, der i sin tid som konsulent forsøgte at hjælpe den nyetablerede virksomhedsleder uden held.
 
“Jeg etablerede flere strategier for ham, som han kunne benytte sig af i stedet for den type meget aggressive og offensive markedsføring han benyttede. Men han ignorerede dem,” siger Gertrud Christensen, som forlod virksomheden ultimo 2012. 
 
Medieoptræden tog over
I løbet af foråret og forsommeren 2013 begynder flere og flere borgere at rette kritik af Privatraadgiver.com via virksomhedens Facebookside. Oftere og oftere sker det, at en kunde i virksomheden forsøger at få kontakt via Facebooksiden, fordi svar på mails og telefonbeskeder udebliver. DenOffentlige.dk har set mange eksempler på, at Ricky Magnussen først reagerer på kundehenvendelser, når de opsiger samarbejdet efter flere ugers forsøg på at etablere kontakt. 
 
Det er på den baggrund, at flere mennesker nu står frem. De kommer samstemmende med alvorlige anklager om svindel, manglende styring og misbrug af udsatte borgeres tillid til deres rådgiver, der kom oftere og oftere i medierne og følgelig fik flere og flere kunder. 
Allerede i efteråret 2012 - kun få måneder efter Privatraadgiver.coms start - begynder det at skride. Kunderne vælter ind, men der er kaos i virksomheden.
 
“Arbejdspresset er alt for stort. Der er ingen plan for, hvordan arbejdet skal gribes an. Jeg drukner i opgaver, ligesom han (Ricky, red) selv gør. Jeg svigter i mange tilfælde udsatte borgere og deres klagefrister, fordi alt er kaos,” fortæller Roar Mohammed Johansen, der fulgte Ricky Magnussen fra starten til deres veje skiltes i foråret i år. 
 
Ifølge optælling leveret af Privatraadgiver.com er der i dag cirka 300 aktive sager i virksomhedens journalsystem. Ricky Magnussen har selv tidligere fortalt, at han har haft over 1000 sager i løbet at virksomhedens første leveår. Således burde virksomheden kunne redegøre for mindst 700 sager, der enten er afsluttet, vundet eller lukket, men det har ikke været muligt for Privatraadgiver.com at levere sådan en redegørelse. Virksomheden kan heller ikke redegøre for, hvor mange af dem, der har betalt for ydelser eller hvor meget de har betalt. 
 
Frygter konsekvensen for private rådgivere

“Det her lader sig gøre, fordi borgerne allerede er vant til lang sagsbehandling, så derfor kan der sagtens gå flere måneder, før borgerne opdager, at Ricky Magnussen ikke har lavet noget arbejde i deres sag. Derfra kan der gå yderligere noget tid med at forsøge at få penge tilbage mens nye fakturaer automatisk kommer ind hver eneste måned,” påpeger Mette Heap. 

Netmediet DenOffentlige.dk er orienteret om over 60 sager, men tallet stiger løbende, og kan ende væsentligt højere. Ingen ved reelt, hvor mange udsatte borgere den private socialrådgiver har lovet at hjælpe mod betaling. Ikke engang virksomheden selv. Privatraadgiver.com kan alene oplyse et cirkatal for hvor mange borgere, den aktuelt hjælper, men ikke, hvor mange den allerede har hjulpet.  

Ricky Magnussen søger stadig aktivt nye kunder blandt udsatte borgere, og det vækker forargelse. 

“Ricky Magnussens måde at behandle andre mennesker på, kan give private rådgivere et dårligt ry. Derfor kunne det være et stort ønske med en brancheorganisation, så man kan sikre at udsatte mennesker får den hjælp de har brug for og betaler for. Vi er mange der brænder for de mennesker der er i klemme, og som arbejder hårdt hver dag for at gøre en forskel,” siger Mette Heap, der bakkes op af Anders Esager Andersen.
 
“Hele området for privat rådgivning af borgere, herunder udsatte borgere i klemme i systemet, er fuldstændig ureguleret. Det er et stigende problem, fordi der er flere og flere mennesker, der bliver klemt af kommunernes systematiske sagsbehandling,” siger rådgiveren fra Rådgivningshuset i Ribe.
 
Emneord: Socialkrisen, Privatraadgiver.com, Socialrådgiver, Udsatte, Fleksjobreform, Førtidspension, Klagesager, Ricky Magnussen, Mette Heap, Gertrud Christensen, Rådgivningshuset Ribe, Anders Esager Christensen, Roar Mohammed Johansen, Sagsbehandling, Chefredaktør Nick Allentoft, 5 år med DenOffentlige
DenOffentlige.dk på DenOffentlige.dk DenOffentlige.dk bidrager aktivt til information, videndeling og netværk for aktører i og omkring den offentlige sektor....
Aktivitet: Artikler: 1402 | Events: 33 | Kompetenceområder: 5

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Få mere af det væsentlige

DenOffentliges nyhedsbrev udkommer alle hverdage med:

  • Overblik
  • Videndeling
  • Nyheder
  • Inspiration
  • Debat
BLIV EN DEL AF DENOFFENLIGE
Kommentarer
  • 10.01.16 Pia Nielsen
    Ang gode privat rådgivere

    Hvem kan i anbefale som gode private rådgivere ? Jeg har tænkt på Mette Heap . Vil gerne høre om det er en god ide

  • 19.10.15 ole kaup
    Ricky magnussen

    Jeg kan på ingen måde genkende manglende hjælp til sagen omkring tvangsfjernelsen af mit barnebarn Lia Linea.
    Uden Rickie og hans daværende bedarbejderes hjælp havde vi ikke vundet sagen i ankestyrelsen.Men det var op ad bakke og det tog rigtig lang tid.Det er måske derfor at der er nogle der tror at vindersagerne vokser ind i himlen.
    Og så er det for resten dyrt at have private sagsbehandlere på en sag,vores kostede ca 60000kr pengene er givet godt ud vi vandt fik Lia hjem men det er da en slags penge for en almindelig specialarbejder.

  • 09.02.14 Michael Seegert
    Egen båd !!!

    Jeg har selv kontaktet Ricky på E-mail hvor jeg beskrev min sag detaljeret, og overskueligt , og spurget om han ville tage min sag . . Jeg fik ingen svar ??... - Der ímod kunde jeg se at han var meget aktiv på Facebook omkring omtalte båd og hans fritid . Så jeg ville lige give ham et Wakeup call på telefon , Så fik jeg fat i en meget ung Pige, der bare sagde at jeg måtte sende sagen over, og det var derfor at de ikke havde svaret .Så var jeg færdig med dem .

  • 26.09.13 KKJ
    Privat socialrådgivning

    Jeg er en af de selvstændige socialrådgivere, er tilbyder bistand til privatpersoner - om end som bibeskæftigelse i begrænset omfang.
    Brugte en del tid for at tage tilløb, da det er min holdning, at en sådan opgave bør løses af enten offentlige myndigheder, faglige organisationer eller diverse interesseorganisationer/patientforeninger.
    Jeg har ikke gjort meget for at gøre opmærksom på mig selv, men af de henvendelser, jeg har modtaget, har cirka 9 ud af 10 været fra personer, som enten har været uklare med hensyn til hvad der ønskes hjælp til, haft en "sag", der var hinsides enhver realitet eller en problemstilling, der krævede bistand af advokat/domstole.
    Som klient hos en offentlig myndighed har man klageadgang for så vidt angår afgørelser truffet af relevante myndighed.
    Advokater har forsikringer, som dækker klienters tab forvoldt af pågældende advokat.
    Enhver kan - uden særlige forudsætninger - nedsætte sig som privat rådgiver udi sociale problemstillinger og det vil derfor være op til den enkelte potentielle bruger at afgøre, hvorvidt rådgiveren har de faglige og etiske forudsætninger, en sådan praksis må foreskrive.
    Hvor der er et marked, hvor borger A mod betaling kan gøre brug af en ressource, borger B er i besiddelse af, er der for en altovervejende del etableret en detaljeret retlig regulering, der har til formål at sikre, at den svageste part - typisk en privatperson - ikke bliver udnyttet økonomisk af en mere professionel part (fx købelov, lejelov mv.)
    En sådan regulering findes ikke, hvor der er tale om fx privat socialrådgivning og da slet ikke hvad angår den brogede skare af mere eller mindre selvbestaltede "aftenskole-terapeuter", såkaldte "clairvoyante" og lignende, som har det til fælles, at mennesker, der for en dels vedkommende befinder sig i en situation, de har svært ved at overskue, er villige til at betale endog betydelige beløb for rådgivning af meget varierende kvalitet.
    At nogle går så vidt som til at deponere deres skæbne hos en privat rådgiver i kraft af en aftale om partsrepræsentation viser efter min opfattelse, at tilliden til diverse rådgivere har taget overhånd.
    Der er naturligvis intet til hinder for, at man køber sig til privat råd og vejledning om sine rettigheder og forpligtelser, men en meget stor del af den viden, en privat rådgiver kan bidrage med, vil kunne skaffes enten ved egen hjælp eller ved at kontakte enten en faglig organisation eller en af de mange interesseorganisationer indenfor det socialjuridiske område.
    Mediedækning af svigt begået af offentlige myndigheder er relevant, men kan nok også føre til, at der tegnes et billede af et system, der er mere umenneskeligt, end tilfældet reelt er, da der jo ikke er mange overskrifter at hente der, hvor sagsbehandlingen faktisk fungerer takket være dygtige og engagerede medarbejdere, der passer deres arbejde under til tider svære betingelser.

  • 22.09.13 Kasper U
    P.S.

    P.S. Allentoft er dobbelt involveret i sagen. Han er jo samtidig redaktør for denoffentlige.dk, hvor Ricky Magnussen har haft en blog, som han nu er sparket ud fra. Det fremgår i faktaboksen ovenfor.

    Det er synd at tingene sådan blandes sammen, når der nu faktisk ser ud til at være en vis substans i kritikken af Ricky Magnussen.

    En faktaboks skal være fuld af objektive fakta, mens artiklens brødtekst gerne må fortælle tingene fra den ene og den anden subjektive side.

    Det lever faktaboksen ikke op til, da den har mange fortolkninger og meninger, for eksempel:

    - Ricky Magnussen har "samlet flere tusinde støtter til sin mission"

    - "Kunderne væltede ind", han "opbyggede sit navn i medierne", og "målrettet fiskede kunder"

    - "Interessen for at komme i medierne har overtaget interessen for at hjælpe de betalende kunder."

    - "Ricky Magnussen er nu opsagt som blogger på DenOffentlige" - Her ville det være fint nok, hvis skribenten afslørede: "Jeg har nu opsagt ..." :-)

    Jeg ville nok ikke begive mig ind på at betale en rådgiver et månedligt honorar for at have en hvilende sag. En usædvanlig prismodel. Men når det er sagt, skal det også siges at en advokat - hvor man betaler pr. arbejdstime - ofte bliver MEGET dyr.

  • 22.09.13 Kasper U
    Skribenten er part i sagen

    Det er naturligvis ganske uantageligt at forfatteren til denne artikel ikke præsenterer sig som det han er - byrådsmedlem i Furesø Kommune, valgt for Venstre (nu løsgænger). Han er endda journalist, så han burde vide noget om at man skal bekende kulør, når man selv kan være en del af emnet.

    Men derudover tyder meget da bestemt også på at Ricky Magnussen har taget flere sager ind end han kunne magte at følge op på, og at kunderne ikke får de ydelser de betaler for. Men det er uklart hvor meget der skyldes kommunernes lange sagsbehandlingstid.

    Jeg vil nu gerne se yderligere dokumentation. Denne artikel lugter for meget af ren hævn og tilsmudsning fra en kommunalperson.

    De forskellige kommentarer betyder mere for mig end artiklen.

    Der er mange ting galt med socialsystemet for tiden, men det bliver da ikke bedre af at skyde ensidigt på dem der tilbyder professionel hjælp.

  • 20.09.13 Mette Sørensen
    :)

    Jeg har fået rigtig god hjælp af Ricky, siden han startede. 

    Der er desværre mange der har troet at Ricky kunne klare deres sag i løbet af ingen tid, men som systemet er i dag, kan kommunerne blive ved med at trække borgeren rundt i evigheder. 

    Tit drejer det sig også om at tage ansvar for egen sag. Ingen kan komme udefra og klare det hele. Man skal også selv være med, så vidt muligt.

    Som sagt har Ricky virkelig gjort et godt og stort stykke arbejde for mig, og jeg tvivler ikke på at han virkelig brænder for det han laver! 

    Uden ham, havde jeg ikke haft hverken mod eller overskud til at komme videre i det her syge system! 

  • 17.09.13 JaLiJo
    Snydt af Privatrådginver

    Jeg er selv en af dem der er blevet snydt af Ricky og tænker over hvor mange der egentlig er ? Taler vi om 50-100-200-500 ?
    Der er oprettet en lukket gruppe https://www.facebook.com/groups/417527298351570/ her kan du være med til at få overblik over antallet. Formålet er at skaffe overblik. Send en besked til gruppen så lukker vi dig ind.

  • 15.09.13 Klaus Svelmøe
    Private rådgiver

    Har med stor interesse læst disse indlæg igennem, lidt kedeligt at folk bliver personlige og ikke kan holde sig til fakta. Har selv haft kontakt til Ricky (privatrådgiverne), uden den store hjælp/støtte tilbage som man jo håber på når man desværre i vores samfund er nød til, fordi vores politiker ikke gør det som de burde. Vil ikke tage stilling til om Ricky/Marlen som var min kontaktperson gjorde hvad de burde gøre. men blot konstaterer at jeg henvendte mig fordi jeg ikke følte kommunen tog en alvorligt og kun brugte tiden på at sende borger rundt i forskellige kasser, så de enkelte sagsbehandler der kunne sige til deres chef (jeg har løst en sag). Har betalt Privatrådgiverne i 3 mdr. for ingenting andet en ny instans at vente i, det er selvfølgelig min egen fejl, burde ikke tro på mirakler og hvad kr. 4200,- er ingenting for en der er på offentlig ydelse. Kan i have en god dag og tale/skrive pænt til hinanden.

  • 15.09.13 Jens
    Belinda Frandsen

    Nu synes jeg godt nok at debatten begynder og ligne som en fjer bliver til 120 elefanter, gu har Ricky da ej sin egen båd, hvor i al verden kommer det nu fra ? men hvis i er så pisse misundelig så kan i jo melde jer ind i foreningen der ejer Skonnerten Martha. se link. http://www.skonnertenmartha.dk/

  • 14.09.13 Belinda Frandsen
    Johnny larsen

    Alt bevis matriale er udlevet til de rette personer så bare rolig intet er bare sagt eller gjort fordi man gøre en hetz på en mand som du ellers gerne vil have det til at lyde som....
    Som jens skriver kunne det jo være vi ingen hjælpe får fordi vi skylder ALTSÅ må pengene være vigtiger end at hjælpe de svareste som er kommet i klemme :-(
    Den hjælpe jeg selv får nu har indtil vider ikke kostet mig en krone for jeg har været så heldig (som mange af de andre) at finde en privat rådgiver der først og fremmest hjælper mig som jo var det jeg havde brug for, ja jeg kommer til at betale men ikke før jeg er blevet hjulpet.
    og det kan ikke være rigtigt at de sager ricky tager skal tage over 1 år så er han jo ikke meget bedre end de kommuner han burde hjælpe os mod :-(
    Jeg kender folk der knogler røven ud af bukserne og selv efter flere år har de stadig ikke råd til at købe sig en båd et hus eller en mega dyr bil, MEN ricky har sjovt nok råd til feks båd efter at været nystartet Det er sgu meget godt gået..... Hvor mange mon han i bund og grund har taget røven på som ikke magter at stille sig frem da de helt har opgivet?
    Ja jeg kender da en del og hvis andre også kender en del så bliver det hurtigt til mange.

    No matter what
    Så er Ricky en kæmpe plattenslager og selv en plattenslager har nogen som er tilfreds og som helt sikkert også er blevet hjulpet hvis ikke ville han jo hurtigt blive afsløret!!!!

  • 14.09.13 E
    K

    Jeg giver dig medhold i, at man bør forholde sig kritisk til, hvem der udgiver historien og om de har en anden agenda... Det ændrer dog i denne sag ikke ved, at der her altså ER noget om sagen...
    Jeg anerkender fuldt ud, at mange har været glade for Ricky og hans firmas hjælp! Jeg ønsker blot anerkendelse for, at vi er flere, der ikke fik den hjælp, vi havde krav på.
    I mit tilfælde blev min sag aldrig læst igennem - jeg nåede alligevel i 'mål', men IKKE pga Ricky - tværtimod.

    Og selvom han rent faktisk hjælper nogle, så er det hans - og alene hans - ansvar ikke at tage flere sager ind, end han rent faktisk kan magte. Samtidig med han ikke havde tid til at tage sig af min sag (men gerne modtog mine penge), tog han en større flok ind, under påskud af, at han kunne hjælpe dem med at ansøge om pension på det foreliggende inden den nye reform trådte i kraft. Ganske vist fik denne gruppe en 'fordelagtig' pris (500 kr, hvis jeg husker rigtigt), hvor han reklamerede for, at han grundigt ville læse deres sag og undlade at tage deres sag, HVIS han kunne se, at sagen ikke ville holde til en sådan ansøgning.
    Jeg tvivler på, han fik læst alle disse sager så grundigt, men det er en påstand, jeg ikke kan underbygge... Men at han tager en sådan flok sager ind, når han allerede på det tidspunkt tydeligvis ikke magtede at sætte sig ind i de sager, han allerede havde, det er i mine øjne grådighed og amoralsk.
    Her er det så, at nogle påstår, at dette gjorde han pga. sit gode hjerte... Undskyld mit sprog, men: Bulshit! Hvis han brændte så meget for disse mennesker, der var ved at komme i klemme, kunne han alene have oplyst dem om, at de slev kunne søge en pension på det foreliggende og/eller foreslået dem andre privatrådgivere, da han ikke havde plads til flere...
    Det er og bliver i mine øjne en pengemaskine, han har gang i, og jeg synes faktisk det er en overordentlig vigtig sag at få belyst. Jeg håber inderligt, at hans firma bliver kigget godt og grundigt efter i sømmene. Jeg håber vi er nok, der kan levere beviser...

  • 14.09.13 E
    ?

    Det undrer mig, at Rickys hær af forsvarere hele tiden slår på, at det er så synd for ham, at artiklen kommer mens han er på ferie - er der slet ikke nogen, der tænker, at det måske er DERFOR, han er på ferie? Han må have vist, at artiklen var på vej...
    Normalt ser man da ikke folk råbe op om, at en sag om fx en politiker ikke må komme frem i medierne, fordi han/hun er på ferie.
    Hvorfor er der heller ikke nogle af forsvarerne, der sætter spørgsmålstegn ved muligheden for aå relativt lille et firma af at have så mange sager på en gang. Hvis der pt er 300 sager i firmaet, så er det godt nok mange sager/ansat... Ved ikke hvor mange ansatte, der er, men hvis vi nu sætter tallet lidt højt og siger 6 personer inkl. Ricky, der arbejder med sager (tror ikke det er så mange), så har hver rådgiver mindst 50 sager(!). Det er godt nok mange - ville I gå til en advokat, der havde 50 sager?

    Ingen kan holde overblikket over SÅ mange sager på en gang...

  • 14.09.13 Dorthe
    Artiklen fortæller desværre sandheden

    Jeg er selv én af dem, som lod sig forblænde af Ricky. Da jeg kontaktede ham spurgte jeg flere gange, om han nu også havde tid til min sag. Det forsikrede han.
    Desværre gjorde han ikke de ting, som han havde lovet og efter mange forgæves forsøg på at få kontakt til ham/svar på mine mails, måtte jeg stoppe "samarbejdet".

    Jeg ved at Ricky har hjulpet rigtig mange mennesker, men han har desværre også svigtet mange syge og det er bare ikke i orden.
    Det drejer sig om mennesker som i forvejen har det utrolig svært og det er forkasteligt at love disse mennesker hjælp, for herefter intet at foretage sig :(

  • 14.09.13 M
    Tænk før i skriver

    Tænk en gang at voksne mennesker sidder og opføre sig sådan - jeg er rystet.

    Der vil altid være for og imod da vi jo heldigvis alle er forskellige - Men hvor er forskellen på at skrive negativ eller positivt ?

    Vi har alle set artikler hvor selv samme firma er blevet skamrost - der ser man sjovt nok ingen der begynder at hakke på hverken journalist eller rigtigheden i artiklen samt den ordvendinger.

    At sidde og finde oplysninger omkring journalisten er virkelig at gå i små sko for det har intet med sagen at gøre.

    Nogle sygdomsramte er utilfredse med deres uheldige møde med Privatrådgiveren og dermed så vil de gerne ud med deres side af sagen, hvilket de jo har ret til da vi lever i et land med ytringsfrihed - og netop ytringsfrihed er noget som alle sygdomsramte for eller imod Privatrådgiveren er gode til at mene er alles ret - men åbenbart ikke i en sådan sag.

    Find noget sagligt frem og kom frem med jeres side uden at hugge på dem som er nævnt i artiklen, dem som har en anden mening end jer eller journalisten.

    Det minder mere om små børn der synes en er dum hvis de ikke får deres vilje eller min far er stærkere end din far måde.

    Om jeg er enig eller ej, så synes jeg at det er sejt og stærkt gået at man trods kampen med kommune og sygdom har magtet at kæmpe således at der kommer en anden side frem. Så hatten af for det.

  • 14.09.13 Jens
    Kuppet over alle kup

    Hvis man googler den person der har skrevet den artikel så får man tilfældigvis navnet på en der sidder i Furesø byråd. Så det kan betyde en af to ting.
    1. Han er en svindler(hvilket jeg tvivler på)
    2. Det er en tilsmudsningkampagne fordi han har haft alt for mange vundne sager mod den kommune og 2 der lige har startet deres egen firma i samme branche som Ricky samt hvorfor mon artiklen først kommer nu hvor RIcky er på ferie

  • 14.09.13 JaLiJo
    Privatrådgiveren.com

    Jeg er en af dem der "havde" en aftale (skriftlig dokumentation herfor kan fremvises)med RM, jeg er også en af dem der "betalte" og efter betalingen var ingen kontakt..... eller kun kontakt og tomme løfter, efter at min mand opsagde aftalen. Jeg er en af "dem" der troede på Ricky, selvom jeg kunne læse advarsler på nettet. Tænkte det er nok mennesker der er forsmået der klager....... Nu er jeg klogere. Ricky har da fundet de vise sten 300 pt uafsluttede sager x mellem kr 500 til 1500 pr måned, ca kr 250.000 pr mrd. får han bare 50 nye hver måneden x kr 1500 ca kr 75.000...........hmmmmmmmmmm hans ansatte er højst sandsynlig nyuddannede med løntilskud..............man må da sige manden er "psykopat" og gør intet for borgere i klemme, men meget for sig selv...............

  • 13.09.13 Snydt og bedraget
    Er endnu en af de personer som Ricky har snydt

    Ricky har absolut intet gjort i min sag - han har kun taget penge som jeg nu mangler. Rickys firma holdt mig hen ved at sige, at de uddybende oplysninger som Beskæftigelsesankenævnet udtrykkeligt skrev skulle indgives inden en bestemt dato, sagtens kunne vente med at blive indsendt efter deadline, da BAN alligevel var så lang tid om at afgøre deres sager - en argumentation som ikke holder - selvom Ricky af mange fremstilles som en helt så er han ikke hævet over loven! Jeg kan se at en skriver hvorfor utilfredse kunder ikke politianmelder Ricky - til det kan jeg for mit eget vedkommende svare, at jeg er så syg, at jeg ikke orker at kæmpe endnu en sag og da Ricky i mange tilfælde virker truende, er jeg ærlig talt ikke tryg ved det - og manden har mit cpr nr.!! Hvad er det for noget sludder at sige, at det nok er folk som ikke har betalt deres regninger der er ude efter Ricky - mon ikke de nærmere ville holde lav profil!!

  • 13.09.13 Jimmy
    Betalt lynching

    "Ricky Magnussen har selv tidligere fortalt, at han har haft over 1000 sager i løbet at virksomhedens første leveår. Således burde virksomheden kunne redegøre for mindst 700 sager, der enten er afsluttet, vundet eller lukket, men det har ikke været muligt for Privatraadgiver.com at levere sådan en redegørelse."

    Med mindre du Nick ikke kender til persondataloven, så må han ikke udlevere sådanne data.
    Dernæst er det dig som skal bevise at han ikke har styr på de sager, ikke den anden vej rundt.

    Dernæst kan man læse på Facebook fra flere af dine kilder, at det ikke er Ricky der har haft alle sagerne men det er virksomheden som helhed.
    Er det ikke relevant at oplyse om dette.??

    "DenOffentlige.dk har talt med flere rådgivere fra hele landet"
    Hvem er flere, du nævner kun en nystartet som gerne vil have kunderne..
    Kildekritik er det ikke relevant her.??

    Sjovt nok kommer historien efter han lige har politianmeldt 2 kommuner, dertil har kommunerne også en økonimisk interesse i at få ham ned med nakken.

    Det ville have været rart med en seriøs kildekritik og rell fakta, så vi kan forholde os til det og ikke en gang sladder.
    For der skal ikke herske nogen tvivl om at 1 sag er for meget, tager man sager ind skal de løses.!
    Bare svært at skulle lave danne sig en mening ud fra denne "artikel"..

  • 13.09.13 SKIPPER
    alle

    hvorfor skyder i med skarpt efter en man der ligger ned i stedet for at lade ham komme med en udtalse selv så manden har mulighed for at redegør for hans virksomhed .der er flere af de rådgiver som bør kigges efter i sømmen som der laver stor penge på syge .som syg forsøger du altid den sidste udvej .HUSK han var god nok da han fik flere sager igennen på TV og fik sat nogen Kommuner han fik banet nogen vej åben for ander så husk til jeg der vil lave mange penge på hans sag hvad kommer ledt og hurtigt modsatte vej .HUSK SKYD IKKE MED STEN NÅR I SELV BOR I GLADSHUS

  • 13.09.13 Sniper2
    Kommunerne har opgaven

    Man kan sige at noget er galt i Danmark, når borger er nød til at købe den samme ydelse som det offentlige stiller til rådighed. Kommunerne forvalter ikke opgaven som den er tiltænkt, nemlig at få borgeren tilbage på arbejdtsmarkedt på en god og reel måde. De tænker kun i at spare penge her og nu, men samlet bliver regningen meget dyrer. Måske skulle de opgaver privatiseres så de kommer ud til uvildig instanser, der med ville det være borgeren der er i focus som det også burde være. Jeg tror at det er vigtigt at danskerne begynder at kræve kvalitet for de mange skattekroner som bruges forkert i dette system.

  • 13.09.13 LJ
    Injurier

    Hvis påstandene om svindel er korrekt, så skal han jo meldes til politiet. Hvis det "bare" handler om at hænge en person ud i det offentlige rum, så læner I jer vist stærkt op ad en injuriesag.

  • 13.09.13 Anonym
    Helt GJALT

    At Kommuner udføre deres arbejde således at vi er overladt til andre aktører.

    De er ALLE kun efter penge - hvem er ikke det? Ja, alle os fjølser som sidder her ... også ladt i stikken af ham. Man er bedre tjenet med ikek at bede om hjælp - mo socialministeren vil SE PÅ DET for det er trods alt for Borger hun ansætter Kommunal ansatte ikke for at mælke statskassen!

  • 13.09.13 Johnny Larsen
    ricky magnussen

    Ricky har været en stor hjælp for mig. Artiklen, og den gemte reaktion fra Ricky, får mig til at frygte, at I har en skjult dagsorden.

    Umiddelbart ligner det blot løse rygter, og meget lidt konkret. Et karaktermord båret til torvs af en konkurrent.

    Jeg savner substans og dokumentation.

  • 13.09.13 Hans Albrechtsen
    Ricky Magnussen

    Vi er kunde hos Ricky og ja det tager tid men det månedlige honorar er billig i forhold til håndteringen af de løgne og den uværdighed min kone udsættes for af Haderslev Kommune. Uden Privatrådgiveren ville vi være tvunget til at leve med den uværdighed, så om vi skal betale livet ud, så hellere det end skulle udsættes for direkte kontakt med så utroværdige mennesker som vi oplever i Haderslev kommune.

  • 13.09.13 E
    Hvorfor den store forskel?

    Jeg undrer mig (og har længe gjort) over de meget modsatrettede udmeldinger, der er i forhold til Ricky og hans firma - enten har folk en meget dårlig oplevelse eller også roser de ham til skyerne.
    Da jeg selv er en af dem, der i den grad føler mig snydt af Ricky, har jeg ofte tænkt, hvad det var ved MIN sag, der gjorde, han aldrig kom ind i kampen... Var den ikke interessant nok? Var JEG ikke interessant nok? Var der ikke mulighed nok for presseomtale i en sag som min? Kunne han mærke min skepsis? Ja, jeg kunne blive ved, men svaret får jeg næppe... Måske det blot er tilfældigt, måske han går efter sager, der kan give ham prestige eller endnu værre: måske går han efter sager, der kan trække ud i det uendelige...
    Da jeg i sin tid valgte at lade ham hjælpe, var jeg kørt ned af det cirkus, jeg havde været igennem i jobcenterregi - jeg var så umanerlig træt af, oveni sygdom, at være nødt til at sætte mig ind i lovgivningen og sende mails med paragrafhenvisninger til jobcenteret. Jeg havde brug for, at ser var en, der tog over, og det vidste Ricky.
    Jeg havde, såfremt Ricky skulle tage min sag, ikke noget valg i forhold til at underskrive en samtykkeerklæring, der gjorde ham til partsrepræsentant. Og netop her bliver det farligt - nogle kommuner vil, når de modtager en sådan samtykkeerklæring, ikke BÅDE sende mails, breve osv. til borgerne OG partsrepræsentanten. Vælger man som borger, at kontakten skal gå gennem partsrepræsentanten, så er man DYBT afhængig af, at denne rent faktisk reagerer på det, der modtages fra kommunen for borgern ved af gode grunde ikke noget. Det var nær blevet fatalt i min sag, for Ricky fik ALDRIG nogensinde læst min sag igennem, selvom han havde den over adskillige måneder. Han kontaktede mig ikke, nærhandlen modtog noget fra kommuen. Det endte med, at jeg var nødt til både at holde ham og kommunen i ørerne.
    At min sag endte lykkeligt, kan jeg på INGEN måde takke Ricky for - det var alene min egen fortjeneste (med hjælp og støtte fra gode mennesker omkring mig). Da han endelig kom bare en smule ind i kampen og sendte noget til kommunen, var det så behæftet med fejl i forhold til lovgivningen, at det var dissideret pinligt - det gik heller ikke ubemærket hen i kommunen, så tror på ingen måde, at min kommune begynder at ryste i bukserne, hvis de møder en borger, der har Ricky som partsrepræsentant... Trist...

    Jeg HÅBER, at intentionerne fra start var gode fra Rickys side, men hvis jeg skal være helt ærlig, så tvivler jeg... Jeg FRYGTER, at han er en lidt for smart forretningsmand, der så fidusen...

  • 13.09.13 Bente Stenfalk
    Det er KOMMUNERNE som er SKURKEN!

    Det allermest forkastelige er jo faktisk, at kommunerne behandler folk så dårligt så de føler sig nødt til at få hjælp fra andre end deres socialrådgiver... det synes jeg vi skal huske til kommunevalget... spørg politikerne hvad de vil gøre ved den behandling, som folk får på jobcentrene..
    Kommunerne benytter sig af svindel: sagsagter beliver 'væk', diagnoser overrules og kaldes noget andet, nye undersøgelser forlange hele tiden på trods af stationære sygdomme, nye papirer skal lige underskrives, sager syltes, vi har et eksempel på en pensionssag som er søgt i december på det foreliggende grundlag, den blev slet ikke taget op, og så forsøgtes den droppet, og så mangler der lige sagsakter i sagen, som er søgt på det foreliggende grundlag... de svindler og bedrager, så folk er nødt til at få hjælp udefra, og det er DET, som der skal gøres noget ved.

  • 13.09.13 Michael Jylland
    Mette Heap

    Jeg kan da lige tilføje, at det er sandt at Mette Heap er forholdsvis nystartet med sin virksomhed, men før hun gjorde det, havde hun 16 års erfaring på området - 2,5 som sagsbehandler i Arbejdsskadestyrelsen, og resten som sagsbehandler hos FOA, hvor hu i øvrigt blev den medarbejder der i 2012 fik flest vundne sager igennem systemet...
    - Så hun er yderst kompetent...

  • 13.09.13 Annemette Søgaard
    Hets mod privatrådgiver.com

    Jeg har min sag hos Ricky og jeg får den hjælp jeg har brug for. Jeg har været kunde hos Ricky siden februar 2012. Når jeg skriver eller ringer til ham får jeg altid svar tilbage. Inden jeg fik Ricky på min sag havde jeg brugt og betalt for en anden privat socialrådgiver og der var der absolut ingen hjælp, det var blot penge man betalte og fik ikke nogen hjælp for dem. Da jeg kontaktede Ricky fik jeg af vide at han havde overtaget mange sager fra denne private rådgiver hvor der heller ikke var sket noget i sagerne og jeg vælger ikke at nævne denne privatrådgiver navn. At der er nogle som har en dårlig oplevelse med Ricky kan vel ikke undgås. Han kan jo ikke trylle og der findes jo også sager hvor borgeren tror de er berettiget til for eksempel en pension men når det så kommer til virkeligheden så er det ikke sådan. At der står der er mindst 60 er vel heller ikke et stort tal hvis han har haft over 1000 sager siden han startede. Jeg vil til enhver tid anbefale Ricky til dem jeg kender

  • 13.09.13 Lina
    Forhistorie

    Jeg har (heldigvis) aldrig benyttet Ricky, men jeg har fulgt med lige fra starten, hvor han dukkede op på www.k10. Han var ikke sen til at aflæse behovet, og præsenterede sig selv som "socialrådgiver med mange års erfaring fra en af landets største kommuner". Udover at rådgive i diverse tråde, brugte han mange ord på at fortælle, hvor dygtig han var. Og folk troede på ham...
    Modsat andre private socialrådgivere, havde Ricky ikke lagt sit cv på nettet, og jeg besluttede mig for at undersøge på egen hånd om han virkelig var "all that".
    Jeg fandt ud af at Ricky i virkeligheden stadig var studerende (!!), og jeg kunne intet finde om hans tilsyneladende mangeårige ansættelse. Alle mine alarmklokker ringede. Om han var dygtig eller ej, kunne ingen af os vide - for vi havde kun Rickys egne ord for at han var det! Men når man profilerer sig selv på en løgn, så er det i sig selv en temmelig god indikator for hvordan man kører sin forretning...
    Jeg så med ærgelse på hvordan han erobrede Faceboook, og gentog sit stunt her. Det var med endnu større ærgelse, at min vej efterhånden krydsede flere og flere, som var blevet snydt af Ricky.
    Har Ricky vitterlig hjulpet nogen? Det kan jeg ikke tage stilling til. Men jeg har fulgt ham hele vejen, og har ikke set andet end en plattenslager og manipulator af de groveste, og jeg er lettet over, at sandheden endelig kommer frem!

  • 13.09.13 Michella
    Ang Mette Heap

    Jeg vil lige tage Mette Heap i forsvar..
    Jeg tager så meget hatten af for at hun har nosser nok til at råbe vagt i gevær. Hun prøver så absolut ikke på at gafle kunder/klienter, da de kommer til hende pga hendes gode ry, smilende natur, utroligt gode faglige kompetence.
    Mette bliver så utroligt ked af det på de syges vegne, når de ikke bliver behandlet med respekt og værdighed. Så takker hende af hele mit hjerte for at råbe vagt i gevær. Mangler flere af hendes slags her i Danmark.
    Det kan godt være at Ricky har gjort godt for nogle, men han har ligeledes gjort lort for andre, og det må han altså stå til ansvar for.

  • 13.09.13 Belinda Frandsen
    JENS

    Det tror jeg næppe, for restansen kom først da JEG ingen hjælp fik.
    Og så mange har nok heller ikke været i restance skal du se...
    Men ja jeg havde svært ved at betale for hans hjælpe eller mangel på samme det skal jeg da indrømme.
    Men viste så ikke at vores penge var vigtiger end at hjælpe os.
    Der var jo lige som en grund til vi bad om hjælpe og med 2500 tilbage om mdr til at leve for kan det godt være svært at undvære 5-1000 kr hver mdr.
    Personlig har jeg selv undværet mad et par dage ind imellem for at kunne betale for noget jeg aldrig fik.

    Men tak fordi du lige oplyste mig og andre om at pengene er/var vigtiger end at hjælpe dem der sidder fast i systemet

  • 13.09.13 Jens
    Belinda Frandsen

    Kunne det tænkes at nogle af dem der føler sig snydt har været i restance med betalingen og derved ikke "høre" noget i deres sag ?

  • 13.09.13 Christian
    Gro

    Hvilken af de tre hentyder du til? Hvis du ikke vil nævne et konkret navn kan man jo ikke tage din kritik seriøst.

  • 13.09.13 Jette
    Beskæmmende

    Om der er noget i denne historie eller ej, vil jeg ikke gå ind i.

    Det virkelig store problem er, at det i det hele taget er nødvendigt at hyre en privat rådgiver, for at få den nødvendige hjælp i en velfærdsstat som Danmark.
    Ligesom det er beskæmmende, at det er borgerens pengepung der afgør, om man får den hjælp man har behov for og er berettiget til.

  • 13.09.13 Belinda Frandsen
    Heide kær

    ja for det kunne da bestemt ikke tænkes at det havde noget at gøre med os han har taget røven på vel?
    Det er lige som os han har pisset på der har taget kontakten til en journalist efter vi har snakket sammen og fundet ud af hvor mange af os der faktisk har betalt for at være til grin og intet hjælp fået overhovedet.

  • 13.09.13 heidi kær
    KUNDE HAPSERI

    det hele går vel ud på at der er nogle der skal se om de kan hapse flere kunder fra ham !!! - men en svinsk måde !!!

  • 13.09.13 Gro
    God erfaring..

    Personligt har jeg kun gode erfaringer med Ricky,uden ham på sidelinjen ville jeg være gået fuldstændig ned..
    Men jeg har også taget ansvar i min egen sag, fordi man overlader tingene til andre er det ikke ensbetydende med man kan læne sig tilbage og tro alt nok bare skal gå fordi man har en privatrådgiver på sagen. Man er selv nødt til at deltage aktivt..
    Ofte henvender vi syge os først til en privatrådgiver, når vores sager er kommet helt ud hvor vi ikke kan bunde, man kan ikke med et trylleslag bare få sagen fixet..Det kræver tid og tålmodighed..
    Herfra er der kun står ros tilovers for Ricky, han har hjertet på det rette sted og brænder virkelig for at hjælpe hvor han kan..
    Jeg er ikke i tvivl om der nok har været folk som ikke alle har opnået den rigtige hjælp, men det er vist IKKE det eneste sted det sker...Kan sige på ganske få minutter her til morgen, var der STOR kritik fra borgere som er blevet snydt af 3 af de personer som nu anklager Ricky...Hvor en borger nu har sat fast i systemet siden 2010 pga en af personerne i artiklen..
    Vær venlig og feje foran egen dør, før i begynder på andres.!!!

  • 13.09.13 Mette .
    Artiklen taler sandt i mit eget tilfælde

    Min historie: Jeg bliver i starten af 2012 kontaktet af Ricky på siden K10. Derefter er han meget villig til at svarer på spørgsmål og han får mig overbevist om at de 1500 kr i opstart og fremover 500 kr hver måned er hurtigt tjent ind.


    Han er enormt ivrig og det tager et stort pres fra mine skuldre. han får rådet mig til at trække min pensionsansøgning tilbage og allerede i sommeren 2012 begynder der er at være enormt lange svartider når jeg kontakter ham på mail.


    jeg bliver mere og mere usikker og de gange jeg stiller spørgsmålstegn på hans facebook side- får jeg straks en sur besked retur "SLAP DOG AF- og NU STYRER DU DIG FANME"


    Men jeg TØR ikke give slip på ham selvom jeg ikke føler mig tryg længere. Jeg begynder derfor selv at have mailkontakt med kommunen og tjekker op på om aftaler og datoer overholdes. Så den fred jeg betaler for at have i forhold til styring af § og regler- har jeg ikke længere.Jeg skal selv huske ham på frister osv.


    I juni 2013 er der en der kontakter mig på facebook og anbefaler en anden rådgiver, og jeg prøver en sidste gang at råbe Ricky op- efter at ha ventet over 3 uger på et svar på mail.Samme sure svar får jeg retur og jeg beslutter at stoppe med ham som "rådgiver".


    Det kan godt være han i det år har skrevet to klager for mig- som åbenbart har indeholdt en masse fejl-som måske har skadet mere end det gavnede- og jeg er så FLOV over at ha anbefalet ham i min angstgruppe.


    Det virkede til sidst som om han kun reagerede på dårlig omtale med det samme- når jeg havde en konkret spørgsmål- ja så var svartiden flere uger.


    Jeg havde ikke krafter til at klage eller kræve mine penge retur. Og er bare lettet over at jeg nu har en privatrådgiver der kan svarer med det samme og som jeg stoler 100% på.

  • 13.09.13 Jens
    Tankevæggende

    Det der skriger for mine øre er at Mette Heap er ude med riven, jeg tænker om hun prøver på og score profit på en af hendes " kollega " for hun har jo åbent hendes biks her i år 2013.. jo jo det lyder som en ren. " kom bare do "

  • 13.09.13 C. Børgesen
    Jeg gruer

    Jeg gruer for, hvad det her kommer til at betyde for dem, hvis sager Ricky nu IKKE kommer til at gøre færdig.

    Ricky hjalp mig igennem min vanvittige beskæftigelsessag - pro bono, i øvrigt. Det tog et år ud af de syv, jeg var fuldtidssygemeldt. En anden rådgiver havde prøvet før ham, mod betaling.
    Han overtog ikke ansvaret for mit liv og min sag, men jeg var aktiv i min egen sag og på mit initiativ modtog jeg den rådgivning der skulle til for at JEG blev i stand til at klare hvad jeg skulle klare.
    Han klarede sine ting. Overholdt samtlige tidsfrister, var superskarp i formuleringer, hjalp kort og kontant ved lovbrud fra jobcenterets side, hvilket gjorde at de omgående rettede ind.

    Havde det ikke været for Ricky, så havde jeg lige nu siddet uden forsørgelse på 6. år.

    Jeg råber bare KILDEKRITIK ud i verden her. Hvis ikke disse mennesker har interesse i at Ricky går ned med flaget, så har ingen. Forsmåede tidligere ansatte og en konkurrent, der selv hverver kunder ved at svine andre til?

    Føj for den da!

    Hvis Ricky har svindlet, så anmeld i stedet for at hænge offentligt ud. Det er sørgelige folk, der hyttter egne interesser fremfor de borgere, som de skulle beskytte, der bruger den slags metoder.

  • 13.09.13 Heidi
    Johnny du glemmer dem det handler om.

    Du glemmer simpelthen at det er handler om de mennesker som Ricky har svigtet og ikke om at kapre kunder.
    Synes du virkelig det er i orden at Ricky bare glemmer halvdelen af os selv om man betaler fuld pris for det.
    Ik nok med det sender han mail rundt med personfølsomme data. Ricky vil gerne gøre det godt, det er jeg ik i tvivl om, men han må glemme han medieliderlighed lidt også se og få styr på hans ting.
    Hvorfor er det okay at meget sårbare mennesker som i sidste udvej ansætter Ricky også glemmer han bare alt om en???
    Hvorfor er det okay Johnny har vi ik ret til lige sagsbehandling?

  • 13.09.13 Belinda Frandsen
    Ricky er en plattenslager længer er den ikke

    Jeg er en af dem ricky har taget røven på og jeg er langt fra enige med jer der nu prøver at forsvare ham :-(
    Til alt held er jeg så ikke en af dem han fik lov til at suge for penge da jeg meget hurtigt måtte stoppe med at betale, jeg havde meget små penge og valgte at sørger for mad på bordret frem for at betale ricky.
    Da jeg flere gange prøvede at kontakte både ham og hans ansatte fik jeg aldrig noget svar.
    Jeg fik på et tidspunkt kontakt til den kære ricky hvor jeg sage jeg havde fået nok og pludselig var han nu ved at skrive min ansøgning men ville da stoppe når nu jeg ikke ønskede hans hjælp, da han jo var ved at have styr på det og min ansøgning nu var på vej til kommunen valgte jeg at forsætte hos ham.... Igen fik jeg så aldrig svar retur når jeg kontaktede ham og da det blev nok for ricky at jeg blev ved med at skrive,ringe og sms,se havde han lige pludselig læst mine papir (Det troede jeg man gjore til at starte med) og mente ikke jeg kunne får det jeg søgte om så han frasager sig at hjælpe og afsluttede min sag.
    Efter jeg har fået kontakt med en anden rådgiver er jeg nu nået så langt i min ansøgning at jeg er lige ved at få det jeg har søgt om, altså den pension som jeg havde søgt om den som ricky ikke mente jeg kunne få...
    Ricky hjælpe måske nogen MEN han tager bestmet også røven på mange...

    SKAM DIG RICKY!!!

  • 13.09.13 Tina
    Private rådgivere

    Det er sådan at, at der er skidt og kanel alle vegne. Jeg betvivler ik de med dårlige sager fra Ricky. Jeg betvivler heller ik de med dårlige sager fra andre private rådgivere. Jeg tror alle private rådgivere har for travlt, for mange klienter og dermed ind i mellem mister overblik i deres forsøg på BÅDE at tjene penge = selv at overleve, og i forsøgene på at hjælpe os stakkels borgere. Det er ikke første gang Ricky er i søgelyset pga ovenstånde. Det er nok bare et spørgsmål om tid, hvornår de resterende ryger med på vognen- jeg tror ikke dette er enkeltstående. Personligt harj eg hørt fra flere der har prøvet det der beskrivedes i artiklen. Men igen, er jeg sikker på det også vil fremkomme fra andre rådgivere.

  • 13.09.13 Heidi kær
    Det er en STOR løgn !!!

    jeg kan kun sige at denne artikel er en stor LØGN , jeg havde aldrig vundet kampen uden Ricky og han har sku ALTID svaret på mine mail og telefon opkald. Men måske der er nogen der gerne vil have ham ned med nakken fordi han er en der virkelig hjælper folk og misundelse er en grim ting . Han er 100% iorden !!!! - men det skulle jo komme hvor de lede folk vil have Robin Hood ned med nakken

  • 13.09.13 Maria
    Ricky

    Jeg har fået en rigtig GOD behandling af Ricky i forbindelse med min sag og han var en stor støtte i min sag....

  • 13.09.13 Henriette
    Skræmmende

    Skræmmende når man tænker på at han sidder som admin i denne gruppe http://www.facebook.com/groups/573538259377313/ på Face Book og rådgiver mennesker der ligger deres tillid i hans hænder.

  • 13.09.13 Johnny Larsen
    Jeg har sagt mit

    Jeg trækker mig fra denne tråd. Det er for tåbeligt

    Dog beklager jeg afslutningsvis at have skrevet at Nick ikke er journalist.... Han har åbenbart været på DJH, så den fejl tager jeg på mig.

    Skal dog lige oplyse at eksempelvis "Syg i Ålborg" ikke har nogen klager over Ricky.

  • 13.09.13 Johnny Larsen
    TIL NICK

    Først: Jeg erkender at du er tidlige medlem af byråd og Venstre,
    jeg anerkender, at du har en journalistuddannelse.
    Min blog af ABSOLUT ikke et forsøg på at bedrive journalistik.

    SÅ:
    Det er ikke journalistik at gøre som du gør. Ricky skal ikke komme med en dokumentation, du skal bringe beviser. Det gør du ikke.

    Du må også have overvejet dine kildes substans og troværdighed, og du må også have overvejet om du havde dokumentation nok. Du vælger revolverjournalistik "Er du holdt op med at slå din kone?".

    Jeg har rettet noget særdeles saglig kritik mod din skrivestil, og det fastholder jeg. Hvem "anklager", hvad der "måske mange flere". Enhver utilfreds har til enhver tid kunnet stoppe indbetalingerne, så man er ikke bundet af noget og der kommer ingen inkassatorer for at hente pengene.

    Jeg kan intet genkende i historien, og kan ikke finde andet en nogle pip fra en tidlige praktikant og en vred kvinde, samt to personer, der har åbnet hver sin(?) konkurrerende virksomhed.

    Havde jeg været din redaktør, var artiklen ikke offentliggjort, og havde jeg været din censor var du dumpet.

    Det har intet med min situation at gøre, det handler alene om, at det er kampagne-/revolverjournalistik af værste skuffe.

    At du ikke lader Ricky komme til orde i selv artiklen, men kun i et underliggende link er væmmeligt og langt langt langt fra god journalstik.

    Heller ikke da du sender artiklen til Ritzau lader du ham komme til orde, eller linker til hans reaktion.

    At Ritzau bringer den gør ikke det hele bedre.

  • 13.09.13 Jens
    Johnny Larsen

    Jeg er bare så enig med dig.. hvis de andre privat ville gøre en forskel så synes jeg de skal komme ind i kampen og ikke surmule over at Ricky vil råbe de ansvarlige for systemet op.

  • 13.09.13 Nick Allentoft, chefredaktør & stifter
    Kære Johnny Larsen,

    Tak for dine kritiske kommentarer.

    Rent faktuelt er du galt på den ved at kalde mig Venstremand. Det er jeg ikke. Jeg er tidligere medlem af Venstre, men i dag ikke medlem af noget parti.

    Rent faktuelt synes jeg det er ligeså ubehageligt at skrive sådan en historie, som du sikkert synes det er at læse den. Derfor har vi også brugt ekstra meget tid på lave den, og Ricky Magnussen har fået god tid til at fremlægge dokumentation. Det er ikke sket.

    Rent journalistisk anklager du mig for nogle ting, som jeg ikke vil forholde mig til. Det er ikke saglig kritik.

    Rent sprogligt er jeg dybt beæret over din kritik. Jeg har ofte nydt dine velskrevne blogs, og bøjet mig i støvet for din evne til at bruge sproget til at trykke på læsernes følelser, så dine blogs i den grad skaber debat og reaktioner. Det er imponerende, selvom der selvfølgelig ikke er meget journalistik i det.

    Du er meget velkommen til at kontakt mig, hvis du vil vide mere om vores medie og historien.

    Mvh

    Nick Allentoft
    Journalist fra Danmarks Journalisthøjskole mm..

  • 13.09.13 Mette .
    Artiklen taler sandt

    Efter at jeg selv har prøvet på egen krop hvad denne artikel beskriver- ja så kan jeg desværre kun sige at det ER sandt.

  • 13.09.13 Johnny Larsen
    Venstremanden

    Allentoft er ikke journalist, Bagmanden er ikke journalist... det er en venstremand der har skrevet, og det er blottet for journalistisk anstand.... det er fakta!

    og sidste pip til Gertrud
    Du er jo vanvittig

  • 13.09.13 Jens
    Dobbelt mnoral

    Nu kan jeg læse at der er mange der er synes at de ikke har fået den hjælp som de regnede med. Jeg savner så lige svar på spørgsmålet. Hvilken hjælp regner de da med og få ? os der har været i de offenlige " klør " i mange år (jeg personlig pga. min datters uhyre sjælden syndrom ) vi ved hvor tungt systemet er og jo længer tid man har været i systemet jo længer tid trækker det offenlig sagerne ud, så ja hvis man regner med og få sin sag afgjort i løbet af en nat så er man stupid og meget fra værende fra virklighedden. Jeg/vi er tilknyttet Ricky Magnussen og ja der kan da gå lang tid inden man hører noget, men med mottoet " tålmodighed er en dyd" så kommer man langt. Jeg har seneste set svar fra vores kommune til Ricky og må sgu indrømme at hvis alle eándre kommuner gør det på samme måde ja så trækker sagesbehandlings tiden rigtig meget ud ja op til flere måneder.
    Jeg har så også en bøn til alle de andre private socialrådgiver kom nu med i kampen og bak hinnanden op istedet for der kun er en der er fremme i skoerne ude i medierne, det nytter altså ikke og bare sidde i krogerne og surmule over systemet dårlige behandling af borgerne, hvis nu var flere der stod frem så kunne det jo tænkes atde ansvarlige vågnede op og lige nu er det sådan set kun Ricky der hopper og danser samtidig med han har en firma som han skal passe, men det kan være det passer jer fint for så kan i jo score kunder på Rickys bekostning moral er godt, men er dobbelt moral dobbelt så godt ? Nu kan jeg læse at der er mange der er synes at de ikke har fået den hjælp som de regnede med. Jeg savner så lige svar på spørgsmålet. Hvilken hjælp regner de da med og få ? os der har været i de offenlige " klør " i mange år (jeg personlig pga. min datters uhyre sjælden syndrom ) vi ved hvor tungt systemet er og jo længer tid man har været i systemet jo længer tid trækker det offenlig sagerne ud, så ja hvis man regner med og få sin sag afgjort i løbet af en nat så er man stupid og meget fra værende fra virklighedden. Jeg/vi er tilknyttet Ricky Magnussen og ja der kan da gå lang tid inden man hører noget, men med mottoet " tålmodighed er en dyd" så kommer man langt. Jeg har seneste set svar fra vores kommune til Ricky og må sgu indrømme at hvis alle eándre kommuner gør det på samme måde ja så trækker sagesbehandlings tiden rigtig meget ud ja op til flere måneder.
    Jeg har så også en bøn til alle de andre private socialrådgiver kom nu med i kampen og bak hinnanden op istedet for der kun er en der er fremme i skoerne ude i medierne, det nytter altså ikke og bare sidde i krogerne og surmule over systemet dårlige behandling af borgerne, hvis nu var flere der stod frem så kunne det jo tænkes atde ansvarlige vågnede op og lige nu er det sådan set kun Ricky der hopper og danser samtidig med han har en firma som han skal passe, men det kan være det passer jer fint for så kan i jo score kunder på Rickys bekostning moral er godt, men er dobbelt moral dobbelt så godt ?

  • 13.09.13 En af dem
    Tildels enig

    Med Johnny!
    Når man graver lidt, er Mette Heap nystartet firma 2013, med selvsamme formål som Ricky...selv ikke for fin i kanten til at være ude med snøren i grupperne. Roar bør feje for egen dør. Jeg hørte aldrig svar fra ham,mMen Ricky svarer mig altid. Og Gertrud...jeg bryder mig generelt ikke om folk der ikke kan formulere sine meninger og klare sig i meddeles og erhvervsliv uden først at skulle tilsvine and.

  • 13.09.13 Johnny Larsen
    Karaktermordet

    Netmediet "Den offentlige" fører denne smædekampagne mod Ricky Magnussen.
    Jeg forholder mig alene til, at der er så mange fejl og karaktermordsforsøg i indledningen, at det ligner alt andet end seriøs journalistik

    Ricky er ikke "anklaget" begrebet findes ikke... det hedder i givet fald "tiltalt", men fakta er at der ikke er en sag mod ham og at ikke engang er sigtet. Der er tale om nogle tidligere medarbejdere, og muligvis en konkurrent, der retter GROVE BESKYLDNINGER mod manden.

    Man kan ikke "etablere sig som talsmand", men det får det hele til at lyde suspekt. Enhver der har besvær med at gennemskue de løse påstande og karaktermordet bør have nogle eller alle skolepengene tilbage.


    Personligt har jeg haft stor gavn af Rickys hjælp og ekspertise... ikke mindst har han hjulpet mig mentalt, fordi jeg hele tiden har haft en sparringpartner/buffer, når kommunens folk gik til yderligheder.

  • 13.09.13 Johnny Larsen
    MERE TIL GERTRUD


    Her har du endelig et medie, der tager det fulde ansvar og vil rydde op - også sidder du og beskylder dem for noget så modbydeligt som forsøg på karaktermord, hvilket er en virkeligt seriøs anklage... bare fordi du har samarbejdet med manden og kender ham personligt.

    Sådan skriver du Gertrud, og det er ikke alene forkert, det er også direkte løgn.

    Her bevæger du dig ind på et område, jeg har 100% kendskab til og kender alle fakta, og du er 100% galt afmarcheret. Det får mig til at stole endnu mere på Ricky, og til at have endnu mere ret i, at du nok bare er ude på at gøre dig interessant. Du er i mine øjne en trold, og du kaster om dig med begreber som seriøsitet, lovligheder etc. i en grad og mængde der gør det umuligt at tro andet end du har en skjult dagsorden.

    De dybt usaglige angreb du nu retter mod mig også, gør dig 100% utroværdig i mine øjne, og jeg vil jo ikke blive overrasket, hvis dit næste offer bliver mig og mine ting... du er jo i gang.

    Dette, Gertrud er sidste indlæg til dig i denne debat.

  • 13.09.13 Gertrud Christensen
    Johnny Larsen

    og du - Johnny - skal lade være med at angribe andre journalisters faglighed med anklager om noget så alvorligt som forsøg på karaktermord, især når du selv er så personligt involveret med den der angribes.

  • 13.09.13 Peter Nielsen
    Private rådgivere

    Private rådgivere burde slet ikke kunne eksistre. Det er en skandale at vi i vores samfund har brug for nogen der kan leve af at rådgive borgere der i følge loven har ret til rådgivning og hjælp

  • 13.09.13 Gertrud Christensen
    Johnny Larsen

    Johnny - Jeg har intet i klemme hos Ricky. Jeg afbrød enhver form for kontakt, da det gik op for mig hvad han havde gang i.

    Noget du også burde ha gjort for lang tid siden.

    Og igen - opfordre jeg dig gladeligt til at teste artiklen hos pressenævnet - siden du er så sikker i din sag.

    Jeg har en torn i siden på alle der udnytter de mest sårbare i vores samfund, Johnny. Både dem i toppen og dem på gulvet.

    Du har ladet dig forføre, ligesom mange andre, i desperation over at der endelig var en der råbte højt nok og aktivt lukket øjnene for det der skete.

  • 13.09.13 Johnny Larsen
    SVAR TIL GERTRUD

    Du angriber min faglige kunne som journalist, men det skal du nok holde dig fra.

    Nu skal jeg i stedet give dig en analyse, at din måde at modarbejde Ricky på.

    Du virker som om du er lidt ude af balance, og det virker, som om dit personlige hævntogt mod Ricky skal køres helt uden hensyn til midler eller mennesker.

    Du skader lige nu et menneske der har gjort godt for mange, og som stadig gør godt for mange. Dine motiver er at få Ricky ned med nakken, og det skal være uanset prisen.

    Jeg synes, at du skal stikke piben ind og gennemtænke dine motiver og dit mål.

  • 13.09.13 Lene Gam
    Ricky Magnussen

    Jeg er så en af dem der har opsagt samarbejdet med ovennævnte. jeg kan kun bekræfte hvad artiklen beskriver og prøver stadig at stoppe tilgangen af fakturaer fra firmaet.

  • 13.09.13 Mig
    Mette Heap

    Mette Heap : opstartsgebyr, 1800 - moderlig betaling 800 kr. Det er ikke mindre betaling ind Ricky...snarere modsat.

    Og der er fler gange set i LAFS gruppen på FB at Ricky bestemt er langt fra den eneste der "kaprer kunder" som I så fint formulerer det.

  • 13.09.13 Heidi
    Jeg er en af de såkaldte sårbare

    Og denne artikel skaber for mig ikke tvivl om Rickys intentioner og velvilje. Det skaber tvivl om, om folk reelt har forventet andet end en privatraadgiver skal udføre. jeg har ind til videre vært glad for samarbejdet med Ricky, og kan påpege at da jeg søgte merudgifter, havde jeg glæden af at samarbejde med Roar. Men da der var gået et stort rum tid uden respons fra Roar på mine henvendelser, eller svar fra kommunen på den henvendelse Roar angav at have sendt - kontaktede jeg igen Ricky og spg til det. Det viser sig, at Roar ikke har fremsende dokumenterne. Det er der nu fra Rickys side taget hånd om.

    Jeg bliver da som sårbar klart foruroliget af at læse en sådan artikel, men fordi jeg har haft fuld tilgang til alle de dokumenter Ricky har afsendt på vegne af mig, er jeg til stadighed ikke i tvivl om, at Ricky gerne vil og kan hjælpe. Eneste tvivl for mig består lige nu i, hvor meget dette "angreb" på Ricky, vil komme til at påvirke os sårbare, vores sager og allerede udsatte situation.

  • 13.09.13 Gertrud Christensen
    Johnny Larsen

    Jeg er virkeligt skuffet over dig Johnny.

    Du har i den grad kæmpet kampen for de svageste - og også angrebet medierne for deres modbydelige angreb mod de svageste i vores samfund - når de gang på gang har udsendt den ene mere tåbelige historie efter den anden.

    Du gik JBO på klingen med hans sprogbrug og du gjorde det godt.

    Her har du endelig et medie, der tager det fulde ansvar og vil rydde op - også sidder du og beskylder dem for noget så modbydeligt som forsøg på karaktermord, hvilket er en virkeligt seriøs anklage... bare fordi du har samarbejdet med manden og kender ham personligt.

    Hvordan i alverden kan du kræve at medier og politikere skal gøre deres arbejde ordentligt og anstændigt, når det første du gør - som uddannet journalist, at beskylde en anden journalist for forsøg på karaktermord fordi det der fremlægges går dig personligt imod.

  • 13.09.13 Mille Kaas
    Ricky Magnusson

    Jeg har haft med Ricky at gøre fra starten, og han er stadig en rigtig god sparringspartner her i min familie . Og det er med alt fra merudgifter, anker om børn med specielle behov og pensions sag. Men desværre er det sådan her i lille DK at den der kan råbe højt ofte er den der bliver svinet mest til. Håber Ricky fortsætter sit gode arbejde :)

  • 13.09.13 Bente Hansen
    Det er ikke løse rygter. Alt er veldokumenteret

    Vi er mange der er stillet op og har sendt dokumentation om hvordan vi er blevet svigtet og snydt af Ricky.
    Der er fra vores siden ikke nogen anden dagsorden end at kræve sober og god faglig sagsbehandling fra privatrådgiverne og det ydes desværre ikke fra Rickys side.

  • 13.09.13 Gertrud Christensen
    Johnny Larsen

    Der er ikke nogen "gemt" reaktion fra Ricky. Der ligger et meget tydeligt link i selve artiklen til hans svar.

    Som den journalist du er Johnny - så kender du reglerne i Pressenævnet. Hvis du er sikker på, at det her er et karaktermord og nu hvor Ricky har hjulpet dig så meget - så synes jeg, at du skal sende artiklen til pressenævnet - også vil du se, at den er fuldstændig skudsikker.

    Hvor jeg ved det fra?

    Fordi jeg kender og har set dokumentationen - og fordi jeg tidligere har rådgivet Ricky, da han startede sit firma. Et samarbejde jeg afbrød fuldstændigt samtidigt med at jeg meldte ham til datatilsynet fordi han ikke overholdt helt elementær lovgivning på området. Det var den ENESTE måde, hvorpå jeg kunne få ham til at lytte efter og forstå bare lidt af alvoren i alt det fusk han render rundt og laver. Jeg prøvede vedvarende i månedsvis at tale ham til fornuft og han ignorerede det fuldstændigt.

    Det er ikke dårligt lederskab. Det er decideret svindel.

    Jeg var på kontoret gentagne gange, hvor hans ansatte nærmest bad ham om at lade være med at tage flere sager fordi de ikke kunne følge med - og alligevel tog han hele tiden nye.

    Jeg synes at du Johnny, skal gøre dit arbejde som journalist - ordentligt - inden DU kaster så alvorlige beskydninger af sted om andre journalister. Nick Allentoft og deres netmedie har lige netop taget ansvar. Fjernet ham som blogger og udgivet en artikel, som advarer alle sårbare imod at benytte sig af Ricky.

  • 13.09.13 Allan Lindgaard
    Ricky Magnussen

    Jeg kom også under Rickys kyndige behandling troede jeg, i starten af 2012, igennem Syg i Svendborg, hvor jeg godt nok ikke skulle betale noget for det, Ricky tog 2 sager uden vederlag, og der var da også en del breve og mails til kommunen, men det ebbede ud, og jeg kontaktede Ricky, skrev at hvis det havde noget med penge at gøre, så vile jeg kompencere for det dette, når min sag var i orden, men det havde ikke noget med penge at gøre, skriver Ricky, men her efter må jeg presse ham til at fortage sig noget.
    han ansøger så om merudgifter ved kommunen, så vi derved kan få noget hjælp (jer er nu på selvforsørgelse, 16 timer om ugen som jeg kan klare) til at klare dagen og vejen, vedr. denne sag om merudgifter skulle der have været partshøring i slutningen af 2012 d. 2 maj 2103 får jeg et brev fra kommunen, at der ikke er kommet tilbagemelding fra Ricky og nu er meldt afslag på merudgifter, derefter har jeg ikke hørt mere fra Ricky, og det skal hermed siges, at jeg heller ikke har kontaktet ham, han har haft min sag lidt over et år og der er faktisk ikke sket noget.

  • 13.09.13 Johnny Larsen
    ricky magnussen

    Ricky har været en stor hjælp for mig. Artiklen, og den gemte reaktion fra Ricky, får mig til at frygte, at I har en skjult dagsorden.

    Umiddelbart ligner det blot løse rygter, og meget lidt konkret. Et karaktermord båret til torvs af en konkurrent.

    Jeg savner substans og dokumentation.

Bring en kommentar

KODEKS FOR KOMMENTARER
På DenOffentlige.dk opfordres læserne til at deltage i debatten og kommentere indholdet. Redaktionen har tillid til at debattører udviser god opførsel og ordentlig tale. 
 
I ønsket om en konstruktiv debat forbeholder redaktøren sig ret til at slette en kommentar uden varsel, hvis den:

* Alene kritiserer

* Er skrevet i grimt eller nedladende sprog

* Kommer med åbenlyst absurde angreb eller påstande

* Indeholder injurierende indhold

5 seneste job

TILMELD NYHEDSBREV

Få også tema-nyhedsbrevene:

Mest læste

Seneste kommentarer

Læs også