Forside Generelle nyheder ‘Jeg er kassemedarbejder, og jeg kan ikke udstå disse sætninger...

‘Jeg er kassemedarbejder, og jeg kan ikke udstå disse sætninger fra kunder’

cashier, kassemedarbejder
Shutterstock

Kassemedarbejdere skal lægge øre til lidt af hvert.

Lige nu læser andre

Der er to typer af kunder i supermarkederne.

Først og fremmest er der dem, der bare gerne vil have indkøbet overstået. Når det er blevet deres tur ved kassen, hilser de gerne på kassemedarbejderen, hvorefter de betaler og skynder sig ud af butikken.

Omvendt er der en gruppe kunder, som gerne vil sludre lidt med vedkommende, der bipper varerne ind.

Men hvad skal man lige sige, og hvad skal man for alt i verden undgå?

Det svarer mediet NLC på i artiklen ‘Jeg er kassemedarbejder, og jeg kan ikke udstå disse sætninger fra kunder.’

Undgå dette spørgsmål

Læs også

Når kassemedarbejderen sætter et skilt op med ordene ‘Kassen er lukket’, er der ofte en kunde, der ikke helt forstår budskabet.

Det resulterer i, at kassemedarbejderen får et spørgsmål, som godt kan irritere efter en lang dag:

“Er der lukket?”

Anbefalingen lyder, at man tænker sig om en ekstra gang, når man ser skiltet blive sat op – og at man finder en anden kasse uden at stille nogen spørgsmål.

Gratis?

Derudover er der de klassiske jokes.

Læs også

Når en stregkode driller, kan den snakkesalige kunde godt finde på at sige: “Hvis du ikke kan scanne den, er den sandsynligvis gratis.”

Varen er ikke gratis, og det bliver den heller aldrig, hvorfor kassemedarbejdere er ved at være godt trætte af den udbredte joke.

Nedladende kommentarer

Selvom en dårlig joke kan være trættende, er der alligevel noget, der er værre.

Det er nemlig, når kunder går personligt på kassemedarbejderen med nedladende eller angribende kommentarer. Det kunne for eksempel være:

“Du er nok blevet kassemedarbejder, fordi du ikke kunne klare en uddannelse.”

Læs også

Mens nogle kunder bare er lidt klodsede i replikken, er der altså andre, der ser ned på arbejdet – og de holder det ikke bare for sig selv.

Alligevel fortsætter kassemedarbejderne med at møde folk med smil og overskud. Husk nu, at det ikke koster noget at smile igen og opføre sig høfligt.

Ads by MGDK