Med placeringer som nummer to og fem har Netto og føtex fået flot anerkendelse i en international opgørelse fra konsulentfirmaet Brand Finance, som har målt på de stærkeste danske brands i 2025.
I opgørelsen er Netto kun overgået af Lego, som vinder ganske knebent.
Direktør for Netto Danmark, Braw Bakir, er meget tilfreds med den fornemme placering, som sender discountkæden i fornemt selskab med nogle af landets største virksomheder.
"Det er en fantastisk nyhed, som vi alle er stolte af. Vi har været på det danske marked i 44 år, og der er ikke én dansker, som ikke kender Scottie og Netto, som altid har været kendt for gode priser.
(...)
Vi har gennemført butikskonverteringer i de seneste år og har et topmoderne butiksnetværk, og det er dejligt at se, hvor godt danskerne tager imod det," siger Braw Bakir.
Placeringen som nummer fem gør også direktør for Føtex, Morten Møberg stolt.
Her er listens top 10:
Lego – 87.5
Netto – 86.8
Rockwool – 83.5
Pandora – 80.3
Føtex – 77.1
Vestas – 72.3
Jyske Bank – 71.0
Coop Danmark – 68.0
Topdanmark – 67.4
Mærsk – 67.2