“Vi har gjort os umage,” lyder meldingen.
Lige nu læser andre
DR har løftet sløret for årets julekalender 2025.
Det bliver Theo & Den Magiske Talisman, der kommer til at løbe over skærmen i de danske stuer til december.
Det er julekalenderen, som DR viste første gang i 2018, hvor knap en million danskere fulgte med.
Nu kan Coop Danmark – i en pressemeddelelse – løfte sløret for en anden nyhed.
Nemlig at Coops to kæder, SuperBrugsen og Kvickly, har udviklet en aktivitetsbog i tæt samarbejde med DR Salg, som udfolder årets julekalender.
Læs også
Aktivitetsbogen er målrettet de tusindvis af børn og unge, der kommer til at følge med i DR’s julekalender til december.
Den er bygget op om julekalenderens fortælling, og den berører nogle af de centrale temaer, som børnene støder på, når de følger Theos rejse i december.
Det er temaer som trivsel, ensomhed og det at miste, men også temaer som leg og læring og det at tage ansvar.
Gratis udgaver
Bogen sælges i SuperBrugsen og Kvickly til 40 kroner, men den 2. november uddeler hver butik 50 eksemplarer gratis til de første kunder.
Med bogen kan man hente en gratis gave hver uge i november og december. Det kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som benyttes til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.
Læs også
Det er unikt for samarbejdet, at man efter køb af bogen ikke behøver at købe varer i butikken for at samle gaver. Bogen er inkluderende for alle.
Kædedirektør i SuperBrugsen og Kvickly, Rikke Krause, siger:
”Jeg er rigtig glad for, at vi har udviklet en aktivitetsbog til en julekalender fra DR, for DR er en stor kulturinstitution, der gennem mange år har været frontløber på kvalitets-TV til børn og unge, ikke mindst deres julekalendere,” siger Rikke Krause, der er kædedirektør i SuperBrugsen og Kvickly, inden hun fortsætter:
“Vi har gjort os umage for at skabe en aktivitetsbog, der giver input til leg, læring og meningsfulde samtaler i hele december, og som samtidig er for alle, uanset størrelsen på pengepungen.”
Senior Commercial Manager i DR Salg, Kenneth Holm, udtaler:
Læs også
”Vi er glade for, at vi, i samarbejde med SuperBrugsen og Kvickly, kan give årets julekalender et helt nyt liv i form af en aktivitetsbog, der både inviterer til kreativ udfoldelse og samtaler om svære emner. Børnene kan opleve universet på nye måder, og vi når rundt i hele Danmark og styrker kendskabet til DR’s julekalender.”