Forside Generelle nyheder Danske Bank med godt nyt til kunderne: Skete sidst for...

Danske Bank med godt nyt til kunderne: Skete sidst for 4 år siden

danske bank
shawnwil23 / Shutterstock.com

Danske Bank gør det igen.

Lige nu læser andre

Det går den rigtige vej for mange danske familier.

Der bliver sparet op og investeret hver måned, ligesom friværdien i boligen vokser og vokser.

Af den grund har Danske Bank valgt at lave et nyt rådgivningskoncept, som i højere grad skal hjælpe den enkelte kunde.

“Danskerne har fået en mere kompleks økonomi. Derfor har vi bl.a. ladet os inspirere af rådgivningen af private banking-kunder, hvor der i højere grad end på enkeltprodukter løbende ses på hele økonomien,” siger Mark Wraa-Hansen, der er privatkundedirektør i Danske Bank ifølge Finans.

Helt konkret vil banken fremover holde møder med deres kunder om, hvordan deres samlede økonomi ser ud – altså ikke bare om enkelte ting, herunder låneomlægning eller pensionsopsparing.

På vej frem, men stadig sidst

Læs også

Det er ikke længe siden, at en større tilfredshedsundersøgelse blandt bankkunder blev offentliggjort.

Både på privat- og erhvervsområdet indtog Danske Bank sidstepladsen, men det er værd at nævne, at banken var gået fremad på privatområdet i forhold til året før.

Ifølge Lars Krull, der er bankekspert fra Aalborg Universitet, lader det til, at den positive udviklingen kommer til at fortsætte:

“Og nu bliver de endnu bedre og kommer tættere på en private banking-oplevelse. Jeg synes, det lyder som et positivt tiltag, der nok skal trække eksisterende kunder tættere på. Om det så kan lokke flere nye kunder ind i banken er i første omgang nok mere tvivlsomt,” siger han.

Der er gået fire år, siden banken senest ændrede sit rådgivningskoncept væsentligt.

Ads by MGDK