Læring
-
Paradigmeskiftet der ramte folkeskolen bagfra
Noget er sket. Nye og væsentlige dagordener myldrer ud af sprækkerne i folkeskolen. Elevernes potentielle læring fylder i samtalerne som aldrig før, og jeg oplever en oprigtig interesse blandt de skoleledere, jeg møder, for at gå i dybden med drøftelsen af hvor vi skal hen - og hvordan vi finder den organisatoriske og ledelsesmæssige vej.
-
Udviklingsprogram skal styrke børns trivsel og læring i dagtilbud
Social-, Børne- og Integrationsministeriet har netop indgået en aftale med et konsortium om at gennemføre et stort forsøgs- og forskningsprogram for at skabe ny viden om, hvordan vi bedst muligt styrker børns trivsel, livsduelighed og læring i dagtilbuddene.
-
Trods fordommene om erhvervsskolerne
Folkeskolen skal åbne døren og sindet for et anderledes samarbejde med erhvervsskolerne. Erhvervsskolerne skal aktivt og offensivt banke på og invitere os selv ind. Vi skal reetablere tillid og respekt om de danske håndværksfag. Vi skal, kort sagt, nedbryde fordomme.