Kunderne har forståelse for, at butikken er nødt til at træffe den hårde beslutning.
Lige nu læser andre
Når man handler ind til aftensmaden, forventer de fleste, at turen gennem butikken bliver stille og rolig.
Der er fokus på at få de rigtige varer i kurven, holde styr på priserne og måske lige nå en hurtig snak ved kassen.
Flere supermarkeder oplever dog udfordringer, som de er nødt til at reagere på.
I Ejby har en lokal butik nu taget et skridt, som gør det en anelse mere besværligt at være kunde – men det har simpelthen været nødvendigt.
Låser kødet inde
365discount i Ejby skriver i et opslag på Facebook, at de er nødt til at sætte en del af kødet bag tremmer.
Læs også
Det sker i kølvandet på flere tyverier, som koster butikken dyrt:
“Vi oplever desværre rigtig meget tyveri i vores kød. Dette har gjort, at vi fra i dag vil låse noget af vores kød inde. Så hvis I ønsker at købe noget af det, skal I kontakte vores personale, som så vil låse op for jer.”
Butikken forklarer videre, at godt ved, at tiltaget ikke er optimalt for de kunder, der godt kan finde ud af at betale, men påpeger, at det er nødvendigt:
“Vi beklager selvfølgelig de gener, dette måtte have for jer, men vi er nød til at sætte en stopper for problemet,” lyder meldingen.
Reaktioner
I kommentarfeltet er der masser af support at hente.
Læs også
Selvom kunderne naturligvis synes, at det er ærgerligt, at et sådant tiltag er nødvendigt, så kan de godt se meningen med det:
“Hvor er det trist, at nogle ødelægger det for andre, men dejligt I gør noget ved problemet,” skriver en bruger, mens en anden tilføjer:
“Det er da godt nok trist, at det er nødvendigt.”
Du kan se det omtalte opslag herunder.
